JOM...KONGSI NOVEL KEGEMARAN ANDA DI SINI...

SAYA CUMA UPLOAD NOVEL YANG SUDAH ADA DI DALAM SIMPANAN SAYA.... JADI ANDAI TIDAK ADA GAMBAR NOVEL KEGEMARAN ANDA DI SINI, ITU TANDA NYA SAYA BELUM LAGI MEMBELI @ MEMBACA NYA... JADI, DARI SITU ANDA BOLEH BAGI SAYA IDEA DAN KOMEN TENTANG NOVEL YANG ANDA SUKA ITU.... CERITA KAN DENGAN SAYA SAMA ADA IANYA INTERESTING, LUCU, SEDIH & ETC.... THANK YOU!!!!

Friday, August 5, 2011

EGOIS


ATIA dan Fikri berkawan sejak di bangku sekolah dan sama-sama bekerja sebagai remiser. Hubungan mereka telah diketahui oleh keluarga masing-masing. Tetapi bagi Atia, sebagai seorang perempuan dia tidak mahu mempamerkan emosinya sama ada dia menyukai Fikri sebagai kekasih atau sekadar sahabat.

Lain pula dengan Fikri, dia sememangnya menyintai Atia tetapi sengaja hendak menguji gadis itu. Dia mula mereka cerita yang dia sudah bertunang. Atia walaupun tidak mengaku sebenarnya dia menyintai Fikri berasa amat kecewa dengan berita pertunangan itu.

Kebetulan pula, selepas emak Atia, Ramlah meninggal dunia Atia diberitahu oleh ayahnya Haji Idris yg emaknya itu mempunyai seorang kakak. Kakak emaknya itu yang dipanggil Mak Long ada seorang anak bernama Azali.

Sejak itu, setiap hujung minggu Atia selalu mengunjungi Mak Longnya. Dari situ, hubungan Atia dengan Azali bertambah rapat. Haji Idris melahirkan kebimbangannya apabila Azali mahu meminang Atia. Sesuatu yg Atia dan Azali tidak tahu ialah mereka tidak boleh berkahwin kerana mereka sebenarnya adik-beradik. Sbenarnya, Azali adalah anak kandung Haji Idris berkahwin kerana sebelum mengahwini emak Atia, dia pernah berkahwin dengan Hasnah ataupun Mak Long kepada Atia itu. Atia sangat kecewa apabila mengetahui kebenaran tersebut sehingga dia membuat keputusan utk ke luar negara.

Fikri menjadi kelam kabut apabila mendapat tahu Atia hendak berhenti kerja. Dia cuba menjelaskan perkara sebenar pada Atia tapi Atia enggan menerimanya. Oleh kerana tidak mempunyai cara lain, Fikri terpaksa membuat pelan yg agak keterlaluan untuk menjelaskan segalanya kepada Atia sebelum gadis kesayangannya itu terlepas jauh. Dengan bantuan Halimah, kakak Atia dan rakan-rakan sekerja lain, Fikri menculik Atia.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...