JOM...KONGSI NOVEL KEGEMARAN ANDA DI SINI...

SAYA CUMA UPLOAD NOVEL YANG SUDAH ADA DI DALAM SIMPANAN SAYA.... JADI ANDAI TIDAK ADA GAMBAR NOVEL KEGEMARAN ANDA DI SINI, ITU TANDA NYA SAYA BELUM LAGI MEMBELI @ MEMBACA NYA... JADI, DARI SITU ANDA BOLEH BAGI SAYA IDEA DAN KOMEN TENTANG NOVEL YANG ANDA SUKA ITU.... CERITA KAN DENGAN SAYA SAMA ADA IANYA INTERESTING, LUCU, SEDIH & ETC.... THANK YOU!!!!

Monday, October 1, 2012

Cik Bunga dan Encik Sombong (Recommended)


Aku? Aku INTAN ASNIDAR.  Mana cantik pun.  Kulit pun ala-ala hangit.  Kerja di kedai bunga dengan gaji cukup-cukup makan.  Tak ada apa-apa yang istimewa tentang aku melainkan aku ada sebuah keluarga yang sangat bahagia.

Dia? Dia sangat segak.  Nama dia pun sedap, HARRIS ISQANDAR.  Kalau sekali pandang mesti tak nak lepas.  Kulit dia putih amat sampai mak ingat aku bawa balik orang Belanda masa aku bawa balik datang kampung aku buat kali pertamanya.  Tapi tak kisahlah semua itu, tak penting sangat.  Kemudian-kemudian nanti, rupa paras itu bakal duduk tempat keempat atau kelima.

Asal-asalnya, dia suruh aku jadi tunang terkejut dia sebabnya gadis yang sepatut menjadi tunang dia hari itu sudah lari.  Okeylah sebab satu hari saja, kira aku tolong orang dalam darurat.  Tapi paling terkejut bila dia cakap, 

"Okey Intan, mulai sekarang, awak adalah tunang dan bakal isteri saya.  Sekiranya ada sesiapa kacau awak, tolong jangan berahsia dengan saya sebab kita bakal suami isteri.  Suami isteri tidak boleh ada sebarang rahsia."

Terkejut amat aku.  Tapi sebelum itu mak dia, Datin Nora ada memberi amaran kepadaku, "Jangan mimpi nak jadi menantu saya."

Ah! Aku pun tak nak menjadi menantu dia.  Tak berminat langsung. Tapi sungguhlah orang kata, kalau sudah jodoh, tentu saja tak ke mana.  Tinggal lagi, lama manakah rumahtangga tersebut bakal bertahan atau benarkah INTAN ASNIDAR itu hak milik HARRIS ISQANDAR?

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...