JOM...KONGSI NOVEL KEGEMARAN ANDA DI SINI...

SAYA CUMA UPLOAD NOVEL YANG SUDAH ADA DI DALAM SIMPANAN SAYA.... JADI ANDAI TIDAK ADA GAMBAR NOVEL KEGEMARAN ANDA DI SINI, ITU TANDA NYA SAYA BELUM LAGI MEMBELI @ MEMBACA NYA... JADI, DARI SITU ANDA BOLEH BAGI SAYA IDEA DAN KOMEN TENTANG NOVEL YANG ANDA SUKA ITU.... CERITA KAN DENGAN SAYA SAMA ADA IANYA INTERESTING, LUCU, SEDIH & ETC.... THANK YOU!!!!

Monday, October 1, 2012

Tertulis Buat Kita (Recommended)




AUNI SOFINA gadis degil amat benci pada tentera.  Namun, ada sesuatu yang mengusik perasaannya kepada Jimmy, seorang komando yang punya karisma tersendiri.  Baginya, Jimmy itu cukup menyakitkan hati.  Dia tidak boleh membiarkan hatinya jatuh cinta pada lelaki itu.  Tidak! Tapi kenapa lelaki itu sering mengejar bayang-bayangnya?  Makin jauh dia berlari, makin dekat Jimmy dihatinya.

"Awak tentera... takkan awak sendiri tidak tahu apa yang tentera sendiri sudah buat?"

JIMMY@MEJAR NAJMI HARIRI lelaki berbadan sasa agak sukar didekati.  Siapa kata komando tidak ada naluri untuk bercinta? Dia sukakan Auni Sofina.  Namun, dia perlu mencari sebab mengapa gadis itu begitu membenci pada tentera.  Dia nampak api kebencian dan dendam kesumat di sebalik senyuman manis Auni Sofina. 

"Kalau saya peguam, doktor, petani atau tukang bawa bot ni sekalipun dan bukannya tentera... Auni masih membenci saya?"

"Di Langkawi mereka bertemu.  Istilah cinta pandang pertama ternyata bukan untuk dia.  Bagi Auni Sofina, Jimmy itu cukup menyakitkan hati. Jimmy dalam diam mengatur strategi.  Jiwa keras Auni wajib ditakluki. Dia ada misi menjalankan operasi bahaya. Namun tidak disangka dia terlibat dalam Operasi Cinta. Lalu bagaimana seharusnya berlaku?  Mereka tidak dibenarkan jatuh cinta. Tetapi ternyata cinta melebihi segala-galanya. Inilah jadinya bila emosi merajai akal, bila rasa percaya hilang dalam kekaburan. Antara Auni dan Jimmy, laluan berombak penuh dusta dan airmata pun bermula."

Jimmy - Panjangkanlah jodoh antara aku dengan dia, Ya Allah.  Maafkan aku kerana tidak tahu.  Jangan aku dihukum kerana melakukan perkara yang benar.  Jangan pisahkan aku dengan dia.  Ambillah apa sahaja, asalkan bukan dia.

Auni - Syurga Auni terletak di kaki abang.  Tapi Auni menempah tiket ke neraka dengan apa yang telah Auni lakukan.  Andai ada secebis kasih, maafkanlah isteri abang yang berdosa ini.

Memang benar, cinta itu satu pertempuran.  Satu perjuangan.  Dan cinta itu wujud dalam sebuah tindakan yang agung iaitu memaafkan.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...